Wednesday, March 3, 2010

Pisztáciás-mogyorós-olajbogyós cantuccini



Nem vagyok édesszájú, de annál jobban szeretem a sós ropogósokat. Ritkán készül, mivel a legtöbbje munka vagy időigényes, én viszont betegesen lusta vagyok. És mint minden patológikusan renyhe lélek, erőfeszítést nem kímélve keresem a munkakímélő recepteket, így akadtam erre a sós biscottira.
Írhatnám úgy is, hogy régóta szemezek vele, de én azt férfiakkal szeretem, nem kekszfélékkel.

Hozzávalók:

kb. 12-15 deka liszt
1-2 tojás
5 deka pisztácia
5 deka mogyoró
5 deka olajbogyó
három-négy kanál reszelt parmezán
só, tört bors, olívaolaj
1 sütőpor

A mogyorót, pisztáciát megtöröm vagy vágom, az olajbogyót felaprítom. A tojásokat felverem.
A lisztbe keverem a sütőport, kevés sót (amennyiben sós mogyorót és pisztáciát használunk, vigyázni a sózással), tört borsot, majd beleszórom a mogyorót, pisztáciát, olajbogyót, reszelt parmezánt. Hozzáadom a tojást és egy kanál olívaolajat. Könnyen formázható, nem túl puha de nem is kemény tészta lesz belőle. Ha nem, további tojás és olaj megy bele (ezért a hozzávalók mennyisége hozzávetőleges a receptben).

Két rudat formázok, kissé ellapítom, sütőlapon harminc percig sütöm meleg de nem forró sütőben. Amikor szépen megpirul-barnul, kiveszem, vékony szeletekre vágom, a lángot lehúzom, gyenge tűzön sütögetem a kekszek mindkét oldalát, amikor szépen megpirultak kész is.


A receptet érdemes szabadon kezelni. Parmezánból itt jó a reszelt-zacskós változat is. Parmezán helyett bármilyen erős ízű száraz sajt vagy túró. Zöld olajbogyó helyett jó a fekete, és különösen finom pikáns töltött olajbogyóval.


Eredeti recept itt.

4 comments:

Ottis said...

Ez finom lehet, nagyon!!

Vörösbor said...

Ez finom VOLT. Már elfogyott. Pedig akkor igazán jó, ha áll néhány napot, de olyan még nem volt....

Viki said...

Szia! Már megint nagyon sokmindent és sok-sok finomságot találtam Nálad. Jól el is időztem. S kérlek, légyszi egy röpke pillanatra benézni hozzám, csakhogy viszonozni tudjam, ezt a sok remekmüved. Köszönöm.

Anonymous said...

Az Igen, talan igy

Címkék