Saturday, January 30, 2010

Üveges csirke






Recept (románul) eredetileg itt. Egyszerű, népszerű. A csirkét kívül-belül (a belül ennél a receptnél lényeges) alaposan befűszerezem (só, szerecsendió, kakukkfű, bors, kevés paprika, netán fokhagyma a bőre alá), esetleg hagyom állni, sütés előtt bekenem vajjal vagy olajjal. Egy sörösüveget legalább félig megtöltök vízzel, a csirkét ráhúzom (a nyakát előbb levágom, kilyukasztom, a lényeg az, hogy az üvegre tudjam nyársalni), az üveget tepsibe állítom, egy kis vízet töltök alá (a legtöbb recept fél decit emleget, szerintem annál jóval több kell) közepes tűzön egy-két órát sütöm, amíg szépen megpirul, ropogós-vörös lesz; kilónként úgy egy órát kell számolni.


Noha leginkább a grillcsirkére emlékeztet, nem az. Víz helyett (a víz vagyis folyadék egyrészt azért kell, hogy a lecsöpögő zsír ne kapjon oda, másrészt a gőzben a csirke egyszerre fő és sül) lehett bort vagy sört tölteni az üvegbe (kisebb sütő esetén kisebb üveget, ha nem fér be, nyugodtan fektessük le). A szárnyakat nem árt alufóliába tekerni.
Néha nem árt alátöltögetni. Az üveget nem fedem be, hagyom gőzölögni, az a lényeg, hogy a gőz átjárja a sülő húst, miközben a forró üveg belülről főzi-süti. Kívül ropogós, belül ritka puha és omlós, a sóban sütés kivételével talán a csirke egyik legjobb elkészítési módja.






5 comments:

Gabojsza said...

Szia!
A magyar gasztroblogok nem jól van belinkelve, így nem elérhető az oldaladról. Felvettem a blogodat is a gasztro.blog.hu oldalra, hogy többen olvashassanak:-)

Vörösbor said...

Szia,

kösz, mindkét linket javítottam.

Ottis said...

Mi is szoktunk sörösüvegen csirkét sütni, én nagyon szeretem :-)

Vörösbor said...

Furcsa, de nem ismertem, nagyon ízlett, marad.

Te bedugaszolod az üveget vagy sem?

Ottis said...

Nem szoktam bedugaszolni, a víz ami benne van elpárolog sütés közben...

Címkék