Friday, January 8, 2010

Karfiolfelfújt




Olyan egyszerű, hogy nincs is receptje. Ennek függvényében aztán a hozzávalók is változnak: hol besamellel készítem, hol anélkül (ilyenkor valamivel több tojás megy bele), néha kukoricával és gombával dúsítom, többnyire nem, olykor kevés maradék sonka is megy bele, és amikor nagyon fel akarok vágni, lasagne lapok közé teszem, kétszer annyi besamelt és sajtot használok, és így tovább.

Ez most szilveszterutói diétás fogásnak készült, nem mintha a karfiol diétás étek volna, de hagyjuk ezt.

Hozzávalók: egy kis fej karfiol (a levelek kivételével az egészet felhasználom), kb 4 gramm vaj,
1 esetleg 2 deci tej, lehet több is, 2 - 3 evőkanál liszt, 2 - 3 tojás, reszelt sajt, só, bors, szerecsendió jócskán

A karfiolt megtisztítom, a leveleket ezúttal eldobom, a többit nem, vizet forralok, beledobom először az apróra vágott szárakat, pár perc múlva a rózsákat, megfőzöm. (Ne legyen túl puha, mert kantinba illő csócsamócsa lesz belőle.) Közben felolvasztom a vajat, belekeverem a lisztet, a tejjel besamelt főzök. Keményre verem a fehérjéket. Amikor a besamel kész, belekeverem a sárgájákat, a sajtot (minél több, annál jobb), megsózom, szerecsendióval ízesítem (elég bőkezűen bánok a fűszerekkel ezúttal). A felvert fehérjét hozzáadom. A megfőtt karfiolt kivajazott tűzálló tálba teszem, ráöntöm a besamelt, a maradék sajtot a tetejére szórom, mehet a forró sütőbe kb. 40- 50 percre. Ez is hozzávetőleges. Gőzfürdőben illene, de az megkétszerezi a sütési időt. (Kb. másfél-két óra lesz belőle, kár a gázért vagy gőzért. Klasszikus felfújtakkal megéri kínlódni, ez megnő szépen anélkül is.)

Gombamártással tálalom, opcionális, jó önmagában is.

2 comments:

Ottis said...

Egyszer készítettem, de már rég.Most kedvet kaptam rá, megint!

Vörösbor said...

Örülök, hogy tetszik! Én néha a krumplit is így készítem, amikor nincs más és lusta vagyok (ez évente olyan 365 alkalom). Az biztos, hogy az egyik nagy kedvenc.

Címkék