Saturday, August 8, 2009

Keserűgomba juhtúróval

Nyári kedvenceim egyike a keserűgomba. Évek óta nem láttam, hírmondóban sem. Becses portéka, üzletben, piacon nem kapható már. Kár pedig, kesernyés, különleges étel, ne hagyjuk feledésbe menni.

Ma ez lesz a vacsora.

Zilahy Ágnes szakácskönyvében ott a recept, blogokban nem találkoztam még vele.


Egy darab sós szalonnát jól össze kell vagdalni és egy nagy csomó zöldpetrezselyem-levelet is jól meg kell vagdalni és a szalonnával össze kell keverni és kevés sót is közé tenni. A gombákat felül, a szára körül, e szalonna és petrezselyem vagdalékkal egészen be kell kenni, aztán zsiros tepsibe sorba kell rakni. Sütő csőbe gyors tüzön pirosra kell sütni és azonnal tálalni.


Én petrezselyemzöld nélkül készítem (amilyen kesernyés, csípős, jobban szeretem ha önmagéban érvényesül az íze): füstölt szalonnát pirítok, a zsírt és a pörcöket tepsibe teszem, a megtisztított gombákat a tepsibe helyezem, a kalapokra egy kis kupac burduf túró (erről viszont szó esett már a magyar blogoszférában) kerül, mehet a forró sütőbe. Sör, száraz fehérbor lesz mellé.


Epebetegek ne próbálkozzanak vele, nagyon megfekheti a gyomrot. A maradék túróból körözött készül majd, ezt is így, burdufból szeretjük a legjobban: kevés vajjal, épp hogy lazítsa egy kicsit, jön bele paprika, kömény bőven, kész.


No comments:

Címkék